Jak získám data přes Marketing Miner?

Velmi oblíbenou metodou získávání dat pro linkbuildery a marketéry je tzv. scrapování dat. Ovšem, jedná se o šedou techniku. Takže její použití nechávám čistě na zvážení. Existuje mnoho možností, jak data získat. Já osobně používal nástroj ScraperBox a rozšíření pro Chrome – Google Scraper. Více o tom, jak se používá toto rozšíření si můžete přečíst v článku – Jak pohodlně extrahovat data ze (nejen) SERP Google a Seznam.

Content Scraper výsledek

Výsledná data z katalogu SvětStavebnin.cz

Jak na scrapování dat přes Marketing Miner?

Tento návod ukáži na katalogu webu www.svetstavebnin.cz

  1. Přihlašte/Zaregistrujte se přes svůj Google+ účet.
  2. Klikněte v menu na Content Scraper (naleznete jej v sekci Ostatní nástroje). Marketing Miner - Content Scraper
  3. Vyberete si zdroj firem, které vás zajímají. Já pro příklad zvolil firmy ve Zlínském kraji: http://www.svetstavebnin.cz/kategorie/zlinsky-kraj/ (jedná se o 9 firem zapsané na 2 stránkách).
  4. Pokud budete mít zájem o všechny firmy, doporučuji danou URL vložit do Excelu, kde si jednoduše upravíte tvar tak, jak potřebujete. Do buňky A1 vložte: http://www.svetstavebnin.cz/kategorie/zlinsky-kraj/
  5. Do buňky B1 vložíte funkci, která doplní číslo stránky: =A1 & „page/“ & ROW()
  6. Pokud potřebujete načíst obsah z AJAXové stránky, musíte připojit ještě fragment: & „_escaped_fragment_=“Vstupní data pro Marketing Miner
  7. První buňku roztáhnete dolů dle celkového počtu stran na webu  . To samé uděláte i s dalším sloupcem.
  8. Výsledná data následně vložíte do Marketing Mineru buď jako CSV soubor (odkud se má zpracovat vstup 2. sloupec) nebo zkopírujete výsledné URL ze sloupce „B“ (já volil druhou možnost).
  9. Samozřejmě musíte vědět, co vás z dané stránky za DOM prvek zajímá. Abyste se dostali k informacím jednotlivých firem, potřebujete prvně znát jejich název. Zadáte do CSS selektoru: .item-content > header > .entry-title>a , jako „Typ obsahu ke stažení“ zvolíte „HREF“.Content Scraper - Marketing Miner - krok 2
  10. Po odeslání dostanete výsledky, které si pro snažší zpracování můžete Exportovat do CSV/Excelu.
  11. Výsledná data opět vložíte do Marketing Mineru a do CSS selektoru zapíšete to, co vás nejvíce zajímá. Můžete využít i předdefinované prvky, tím si práci usnadníte. Já zadal například: #content > .post-meta >a  jako Plaintext.
  12. Výsledek exportujete a máte to.

Zabralo to chvíli a máte velmi cenná data, která můžete využít dle potřeby.

Content Scraper výsledek

Marketing Miner mohu doporučit všem, kteří se zajímají o online marketing. Velmi těžko najdete podobně „nadupaný“ nástroj, který by vám dokázal pomoci v tolika různých oborech současně. Článek pojednával o využítí pouze jednoho nástroje z celé řady jeho nástrojů.

Tip: Potřebujete si urychlit práci? Vyzkoušejte Premium řešení. Vyplatí se.

Pokud vás zajímá jak využít Marketing Miner k získávání dat z našeptávačů, doporučuji článek od Pavla Ungra: Marketing Miner – další pomocník nejen pro SEO konzultanty.

Máte zájem i o další návody, jak se dá tento nástroj využít nebo se chcete na něco ohledně nástroje zeptat? Napište mi do komentářů, rád vám odpovím.

Označeno v Blog Označeno s: , ,
One comment on “Jak získám data přes Marketing Miner?
  1. Petr napsal:

    MM je super nástroj, taky ho využívám. Konečně něco co nabízí téměř vše pod „jednou střechou“.

1 Pings/Trackbacks pro "Jak získám data přes Marketing Miner?"
  1. […] Katalogy mají špatnou pověst, přitom jde o jeden z nejrychlejší způsobů, jak o sobě dát vědět. Kromě přímého vložení odkazů jsou skvělé v tom, že v těch kvalitních snadno najdete zajímavé weby ke spolupráci nebo analýze jejich odkazových profilů. Návod, jak na hromadné získání dat nejen z katalogů sepsal Miloslav Hamsa. […]

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Jsi člověk? *
Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.